سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم ، أَلْهَاکُمُ التَّکَاثُرُ ، حَتَّى زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ ، کَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ ، ثُمَّ کَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ ، کَلَّا لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْیَقِینِ ، لَتَرَوُنَّ الْجَحِیمَ ، ثُمَّ لَتَرَوُنَّهَا عَیْنَ الْیَقِینِ ، ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیمِ . 

سلام علیکم . 

ماجرای نیم روز : 

خدا رفتگان شما رو بیامرزه ، هر نوزادی که به این دنیا میاد ، از این دنیا میره ، و این اختصاص به هیچ انسانی ، که انس گرفته با این دنیا ، نداره ، مثلا شامل حضرت عیسی بن مریم علیه السلامم میشه ، که از این دنیا نرفته . 

تفاوتیم ندارن که از کجا اومدن ؟ و به کجا برمی گردن ؟ 

تفاوت در چیه ؟ 

من از وقتی که بدنیا اومدم ، هر چند که خارج از ایران سفر نکردم ، مگر یه بار به عراق و نجف ، کربلا و با کاروان به سامرا و بعدش به کاظمین ، و یه شبی که اونجا بودیم ، چون گوشی داشتم نذاشتن که برم تو حرم برا زیارت و از تو صحن سلام دادم و برگشتم به خوابگاه ، ولی به نقل از شهید مطهری در آثار بدون استثناء خوبش‌ خوندم که کانت آلمانی گفته رو سنگ مزارش بنویسند که دو چیز اونو به شگفتی وا داشته ، ‌آسمون بالای سرش ، و درونش . 

خب ، ایندو رفت و برگشتی بوده ، و نیمه اولش قابل درکه , فقط پرسش اینه که از کجا رفته به بالای سر ؟ از نیمه دوم این داستان ؟! شگفت انگیز !؟ حالا بمونه بالای سر این وسط ! که گویا مثلا چشم داشته ! برا دیدن بالای سر ! 

و مثلا چشم روانشناسم دور که بگه چشمم حس که نه فقط ! بلکه حافظه و تازه یادآوریشم داشته ! در سفرش به بالای سر !  

وبماندم همونطور که قبلاً ازش پرسیدم ، کافیه ازش بپرسی می خوام بدونم دیگه چی داریم ‌‌؟ نمی دونه ! دانشمند روانشناسی ! آخه زری که نبود تو علم ؛ 

حس ، حافظ و یادآوریش ! 

مثل سر مرحوم کانت که چی تو سرش داره ؟ یا بقولی چی تو فکرش داره ؟ و حالا بمونه عقل و اونم : 

فطری 

بقول خودش ؟ 

مخلص کلام استاد داستان راستان ، داستان چیه ؟ 

منکه مثلا همین جمعه ی گذشته که بعد از ظهرش از خونه زدم بیرون ، برا خرید خونه متوجه نشدم ، در بازگشت : 

به خونه 

متوجه نوشته ای جلوی در مجتمع محل سکونتمون شدم و پشت سرمو که نگاه کردم دیدم در مدرسه ی روبروی مجتمع بازه ، حالا توشم کی بود نرفتم که ببینم

ولی صفی مفی بیرون ندیدم که جمعه به مکتب آورد شده باشه طفلی رو , و برگشتم خونه . 

 

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :477
بازدید دیروز :591
کل بازدید : 1305888
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ